A Kisstől 1956-ig

  • narancs.hu
  • 2016. augusztus 16.

Fekete Lyuk

A 80-as évek slágerkovácsa Orbán Viktor felkérésére írta meg az ’56-os emlékév hivatalos dalát. Utóbbi legalább énekelni nem akart benne.

Desmond Childot, a Kiss, az Aerosmith, Alice Cooper meg még egy sor rock- és popsztár slágereinek szerzőjét (akivel interjúnk itt olvasható) áprilisban állítólag maga a miniszterelnök kérte fel, hogy írja meg az ’56-os emlékév betétdalát. A nemrég magyar állampolgárságot kapott Child megírta, a szöveget Orbán Tamás (United, Hooligans) kanyarította hozzá.

A 80-as évekbeli, felhőtlen rágógumirock és így Desmond Child iránt érzett múlhatatlan tiszteletünk okán inkább nem minősítenénk a szerzeményt, ehelyett csak beillesztjük egy ún. fejlődési sorba, mely a Kiss együttes überslágerétől a Nemzeti Együttműködés Rendszeréig ível.

Desmond Child 1979-ben:

Desmond Child 1986-ban:

Desmond Child 1999-ben:

Desmond Child 2016-ban:

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.